Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

2 A B C Cs D E Egyéb F G H I J K L M N Ny O P q R S Sz T U V W X y Z Á

Pr jelentése

Szófaj: Főnév

Jelentése:

  1. A PR jelentheti a „Public Relations” rövidítést, amely egy olyan szakterületet jelöl, amely a nyilvános kapcsolatokat és a kommunikációs folyamatokat foglalja magában, célja, hogy kedvező benyomást keltsen egy szervezetről.

Források:

www.dictionary.com

Jelentése példamondatokkal

  • A cég PR-tevékenysége jelentős mértékben megnövelte az ügyfélkörét.
  • A PR-osztály felelős a sajtókonferenciák szervezéséért és a médiával való kapcsolattartásért.

Eredete

A „Public Relations” kifejezés az angol nyelvből származik, és az 1900-as évek elején kezdték el használni. Maga a koncepció már az ókori Rómában is létezett, ahol a szónoklatok és közkapcsolatok révén próbálták befolyásolni a közvéleményt.

Történeti és kulturális vonatkozás

A PR gyakorlata történetileg összefonódott a modern marketing és kommunikációs stratégiákkal. A 20. század elején a PR fejlődését olyan személyek nyomán indult el, mint Ivy Lee és Edward Bernays, akik meghatározó szerepet játszottak a PR alapelveinek kidolgozásában. Kulturálisan a PR fontos eszközzé vált a vállalatok, kormányok és nonprofit szervezetek számára, hogy kommunikáljanak a közönséggel és formálják az imázsukat.

Téma: „pr”

Gyakori tévhitek és helytelen használat

A „pr” kifejezést gyakran használják az angol „public relations” rövidítéseként, ami magyarul közönségkapcsolatokat jelent. Sokan tévesen úgy gondolják, hogy a PR csak a sajtóval való kapcsolatépítést jelenti, pedig valójában ennél sokkal szélesebb körű tevékenység, beleértve a vállalati kommunikációt, válságkezelést és az imázsépítést is.

Összehasonlítás és kontraszt

A PR tevékenység gyakran összekeveredik a marketinggel, pedig a kettő között alapvető különbségek vannak. Míg a marketing közvetlenül az értékesítés támogatására fókuszál, addig a PR inkább a vállalat imázsának és hitelességének hosszú távú építésére, valamint a közönséggel való folyamatos kapcsolattartásra koncentrál.

Példák összehasonlításra:

  • A PR tevékenység egy cég sajtótájékoztatójának megszervezése, szemben a marketinggel, ami egy új termék reklámkampányának elindítását jelenti.

Szó család és rokon értelmű kifejezések:

  • Kommunikáció, arculatépítés, reputáció, média kapcsolatok

Szinonimák:

  • Közönségkapcsolat, arculati kommunikáció

Ellentéte

  • Zavart kommunikáció, rosszhír, hitelesség hiánya

Gyakorlati használat különböző kontextusokban

A „pr” jelentése lehet „public relations” (közönségkapcsolatok) az üzleti és marketing szférában. Ebben a kontextusban a pr az a tevékenység, amely a cég vagy szervezet imázsának javítására és a célközönséggel való kapcsolat kiépítésére összpontosít. A sport világában a „pr” jelenthet „personal record”-ot, azaz személyes rekordot, amely egy sportoló eddigi legjobb teljesítményét jelenti egy bizonyos versenyszámban vagy gyakorlatban.

Érdekesség:

Egy érdekes tény a „pr” rövidítéssel kapcsolatban, hogy a „public relations” fogalma az 1900-as évek elején kezdett formálódni, mint önálló üzleti terület, amikor Edward Bernays és Arthur W. Page elkezdtek kiemelkedő szerepet játszani a közönségkapcsolatok fejlesztésében. Bernays-t gyakran emlegetik a „pr” iparág egyik atyjaként, aki Sigmund Freud unokaöccse volt, és pszichoanalitikus elméleteket alkalmazott a tömegmédia befolyásolására.

Hibát találtál? Segíts nekünk javítani – jelentsd be itt egyszerűen!