Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

2 A B C Cs D E Egyéb F G H I J K L M N Ny O P q R S Sz T U V W X y Z Á

Clickbait jelentése

Szófaj: főnév

Jelentése:

  1. Olyan tartalom vagy cím, amelynek célja az olvasók figyelmének felkeltése és a kattintás ösztönzése, gyakran szenzációhajhász vagy megtévesztő módon.

Források:

dictionary.cambridge.org

Jelentése példamondatokkal

  • A clickbait cím azt sugallta, hogy híres színész haláláról van szó, de a cikk valójában csak a színész legújabb filmjéről beszélt.

Eredete

A „clickbait” szó az angol „click” (kattintás) és „bait” (csali) szavak összevonásából keletkezett. Az internetes tartalomgyártás és a közösségi média növekedésével vált széles körben ismertté a 2000-es évek elején.

Történeti és kulturális vonatkozás

A digitális média és az internetes újságírás terjedésével a clickbait nagy szerepet kapott az online tartalomfogyasztásban. Az ilyen tartalmak gyakran eltérítik az olvasók figyelmét a minőségi újságírói munkáktól, és kritikus társadalmi párbeszédek is kialakultak az etikus információáramlásról és az újságírás jövőjéről. A clickbait gyakran teremt félreértéseket és hamis híreket is terjeszthet, így fontos kérdéssé vált a digitális média megbízhatósága és hitelessége.

Gyakori tévhitek és helytelen használat

A „clickbait” kifejezésre gyakran úgy gondolnak, mint bármilyen kattintásra csábító tartalom. Azonban a clickbait rendszerint manipulatív vagy túlozott címet használ, hogy kattintásokat szerezzen anélkül, hogy valódi, minőségi tartalmat nyújtana. Nem minden figyelemfelkeltő cím clickbait, csak azok, amelyek megtévesztik vagy félrevezetik az olvasót a tartalom valódi jellegéről.

Összehasonlítás és kontraszt

A clickbait és egy informatív, minőségi tartalom közötti fő különbség az, hogy míg a clickbait csak a klikkszámainak növelésére koncentrál, a minőségi tartalom valós értéket és információt kínál. A clickbait gyakran kiábrándultságot eredményez az olvasóknál, míg a valódi tartalmak elégedettséget és hitelességet biztosítanak.

Példák összehasonlításra:

  • Clickbait cím: „Meg fogsz lepődni, hogy milyen híresség jött le a színpadról!” (Anélkül, hogy részleteket ígérne.)
  • Valódi cím: „Emma Watson meglepte rajongóit, amikor váratlan bejelentést tett a színpadon.”

Szó család és rokon értelmű kifejezések:

  • Figyelemfelkeltő címek, manipulatív tartalom

Szinonimák:

  • Kattintásvadász, manipulált médiatartalom

Ellentéte

  • Informatív tartalom, valós tartalom, hiteles média

Gyakorlati használat különböző kontextusokban

A „clickbait” kifejezés az online médiában és különböző internetes tartalmak esetében használatos, ahol a cél az olvasók figyelmének megragadása meglepő vagy szenzációhajhász címekkel. Például egy hírportál clickbait címe lehet: „Nem fogod elhinni, mi történt vele!” Ilyen tartalmak különösen a közösségi média platformokon elterjedtek, mivel segítik a forgalom növelését és végső soron a hirdetési bevétel maximalizálását. A clickbait címek gyakran túlzottan dramatizáltak vagy félrevezetőek, hogy biztosan kattintásra ösztönözzék az olvasót.

Érdekesség:

A „clickbait” szó az angol „click” (kattintás) és „bait” (csali) szavak összevonásából keletkezett. Ezt a kifejezést eredetileg 2000-es évek elején kezdték el használni a digitális újságírás világában. Bár a clickbait stratégiát sokan kritizálják erkölcsi szempontból, az online tartalomgyártás egyik hatékony, bár vitatható eszközének bizonyult. Érdekesség, hogy a clickbait tartalmak előzményei egészen a bulvárújságírás kezdetéig visszavezethetők, ahol a szenzációhajhász címek már akkor is a példányszám növelésére szolgáltak.

Hibát találtál? Segíts nekünk javítani – jelentsd be itt egyszerűen!