Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

2 A Azta B C Cs D E Egyéb F G H I J K L M N Ny O P q R S Sz T U V W X y Z Á

Backoffice jelentése

Szófaj:főnév

Jelentése:

  1. A vállalat azon része, ahol a támogatói és adminisztratív tevékenységek zajlanak, mint például az ügyvitel és az adatfeldolgozás, de amely nem közvetlenül kapcsolódik az ügyfelekkel való közvetlen interakcióhoz.

Források:

www.dictionary.com

Jelentése példamondatokkal

  • A backoffice dolgozói felelősek a pénzügyi jelentések készítéséért és a vállalati nyilvántartások kezeléséért.

Eredete

A kifejezés az angol nyelvből származik, ahol a „back” jelentése „hátsó”, és az „office” jelentése „iroda”. Eredetileg az irodák felépítésére utalt, ahol az ügyfélszolgálati részleg az iroda elején, míg a támogató tevékenységek az iroda hátuljában kaptak helyet.

Történeti és kulturális vonatkozás

A backoffice kialakulása a munkamegosztás és specializáció eredményeként jött létre, különösen a 20. század elején, amikor nagyvállalatoknál szükségessé vált a komplex adminisztratív és operatív funkciók olyan területekre való szétválasztása, amelyek nem közvetlenül érintkeznek az ügyfelekkel, így növelve a hatékonyságot és a szakosodást.

Gyakori tévhitek és helytelen használat

A „backoffice” kifejezést gyakran tévesen használják általánosságban minden irodai tevékenység leírására, holott az kifejezetten azokat a háttértevékenységeket jelenti, amelyek közvetett módon támogatják az ügyfélkapcsolati (front office) munkát, például adminisztráció, számvitel és HR.

Összehasonlítás és kontraszt

A „backoffice” munkatevékenységek nem láthatóak közvetlenül az ügyfelek számára, szemben a „front office” feladatokkal, amelyek közvetlen ügyfélkiszolgálást foglalnak magukban. A backoffice feladatok elősegítik a vállalat gördülékeny működését, míg a front office tevékenységek az ügyfelek igényeire összpontosítanak.

Példák összehasonlításra:

  • A könyvelés (backoffice) és az ügyfélszolgálat (front office) közötti különbség: míg a könyvelés a pénzügyi tranzakciók pontos nyilvántartására és jelentésére összpontosít, addig az ügyfélszolgálat közvetlen kapcsolatban áll az ügyfelekkel, hogy megválaszolja kérdéseiket és kezelje panaszaikat.

Szó család és rokon értelmű kifejezések:

  • Háttértevékenység, adminisztráció, belső szolgáltatások, operatív támogatás

Szinonimák:

  • Háttériroda, háttérműködés

Ellentéte

  • Front office, ügyfélkapcsolati tevékenységek

Gyakorlati használat különböző kontextusokban

A „backoffice” kifejezés olyan támogatói és adminisztratív tevékenységekre utal, amelyek a vállalat működését segítik, de nem közvetlenül kapcsolódnak az ügyfelek kiszolgálásához vagy az értékesítési tevékenységekhez. Például a pénzügy, az adminisztráció, az IT támogatás és a humán erőforrás kezelése mind a backoffice részei. Az ilyen tevékenységek gyakran a színfalak mögött zajlanak, biztosítva, hogy az előlapi (front office) funkciók zökkenőmentesen működjenek.

Érdekesség:

A „backoffice” egyben a vállalatok hatékonyságának kulcseleme, mivel a háttérfolyamatok optimalizálása jelentős költségmegtakarítást eredményezhet. Érdekesség, hogy a technológia fejlődésével egyre gyakoribbá vált a backoffice funkciók kiszervezése vagy automatizálása, így a cégek több erőforrást tudnak az ügyfélszolgálatra és az értékesítésre összpontosítani.

Hibát találtál? Segíts nekünk javítani – jelentsd be itt egyszerűen!